Що нового
14 лютого
Податковий календар на 17 лютого 2025 року
На 17 лютого 2025 року припадає останній день подання:
- звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1) за січень 2025 року (п. 7 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі — Закон про РРО);
- довідки про використані розрахункові книжки за січень 2025 року (п. 7 ст. 3 Закону про РРО).
14 лютого
Волонтери повинні подати податкові декларації до 1 травня
У декларації відображають усі кошти, які надійшли на рахунок упродовж звітного періоду.
Оподаткуванню не підлягають суми коштів, які надійшли на рахунок благодійника і в подальшому були виплачені у вигляді благодійної допомоги на користь учасників бойових дій — військовослужбовців, працівників силових структур, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України тощо, які задіяні у відсічі російської агресії, або на благо членів сімей учасників бойових дій (пп. 165.1.54 Податкового кодексу України; ПК).
Не підлягають також оподаткуванню кошти, які було використано на користь фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, в яких проводяться (проводилися) бойові дії, та/або які вимушено покинули місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах.
Поряд з цим, благодійникам слід забезпечити документальне підтвердження витрат.
Отримані благодійні внески, а також інші доходи, які не включають до розрахунку загального річного доходу відповідно до статті 165 ПК, відображають у рядку 11.3 розділу III «Доходи, які не включаються до загального річного оподаткованого доходу» майнової декларації.
Платник податків може обрати зручний для себе спосіб подачі Декларації:
- особисто або уповноваженою на це особою;
- надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення (таке відправлення платник зобов’язаний здійснити не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації);
- засобами електронного зв’язку через Електронний кабінет платника податків (cabinet.tax.gov.ua) у розділі «ЕК для громадян» — «Податкова декларація про майновий стан і доходи» (не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк). Скористатись зазначеним сервісом зможуть особи, які ідентифіковані за особистим ключем, який видав Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг.
14 лютого
ФОП скасував реєстрацію, але має залишки ТМЦ: чи буде дохід
Загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року, доходів, які отримав ФОП від провадження господарської діяльності згідно із статтею 177 Податкового кодексу України (ПК), та доходів, які отримала фізособа, яка провадить незалежну професійну діяльність згідно із статтею 178 ПК.
Перелік доходів, які включають до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначили пунктом 164.2 ПК.
Об’єктом оподаткування для фізичної особи-підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи-підприємця (п. 177.2 ПК).
У разі якщо ФОП отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковують за загальними правилами, встановленими ПК для платників податку — фізичних осіб (п. 177.6 ПК).
Залишки товарно-матеріальних цінностей, придбаних, але нереалізованих фізичною особою-підприємцем під час здійснення господарської діяльності, після скасування реєстрації такого суб’єкта господарювання залишаються у власності платника. При цьому вартість таких залишків не включають до доходів, отриманих фізичною особою-підприємцем від провадження господарської діяльності, та загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку.
14 лютого
Як бізнесу використовувати QR-коди, щоб приймати безготівкову оплату за товари та послуги
Використовуючи QR-код, бізнес може приймати платежі на власні рахунки за меншу собівартість порівняно з платіжними картками.
Також цей спосіб не потребує:
- встановлення платіжного термінала;
- укладання додаткових договорів з банками (чи іншими надавачами платіжних послуг).
Водночас платники можуть бути впевненими, що їхній платіж, ініційований за допомогою QR-коду, точно потрапить «за адресою».
Адже реквізити не потрібно вводити вручну, що зменшує вірогідність помилки. Реквізити для платежу автоматично заповнюватимуться з QR-коду, відсканованого за допомогою сканера платіжного застосунку.
На сьогодні вже більше 75% громадян, які мають поточні рахунки, можуть сканувати QR-код, сформований за правилами НБУ, з мобільних платіжних застосунків своїх банків. І їхня кількість постійно зростає.
Крім того, для обміну реквізитами можна використовувати гіперпосилання — Deeplink.
Вони також формуються за єдиними правилами використання QR-коду, які раніше розробив Нацбанк, та містять такий самий набір платіжних даних, як у QR-коді.
Безготівкова оплата або cashless-розрахунки
Згенерувати QR-код для оплати товарів та послуг можна:
- самостійно через сервіс генерування QR-кодів;
- через генератор QR-коду свого банку або іншого надавача платіжних послуг (якщо в них є така опція).
Зокрема, Національний банк розробив інструкцію «Як сформувати QR-код суб’єкту господарювання?» (ознайомитися).
Більше інформації про особливості використання QR-коду та його переваги для бізнесу, а також детальний перелік банків, які підтримують оплату через QR-код, сформований за правилами НБУ, можна дізнатися за посиланням.
14 лютого
Як контролери вручають акт камеральної перевірки
Камеральну перевірку проводять посадові особи контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення (абз. 1 п. 76.1 Податкового кодексу України; ПК).
За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складають акт у двох примірниках, який підписують посадові особи такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручають або надсилають для підписання протягом трьох робочих днів платнику у порядку, що визначили статтею 42 ПК (п. 86.2 ПК).
Документи вважають належним чином врученими, зокрема надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику) (п. 42.2 ПК).
14 лютого
Основні новації 2025 року для платників податку на прибуток підприємств
Основні новації 2025 року для платників податку на прибуток підприємств:
- для резидентів Дія Сіті — платників податку на прибуток підприємств на особливих умовах протягом дії воєнного стану в Україні не вважають об'єктом оподаткування вартість благодійних внесків для потреб оборони держави;
- звільняють від оподаткування пенсійні внески у межах недержавного пенсійного забезпечення та страхові платежі за договорами добровільного медичного страхування, які здійснили резиденти Дія Сіті на користь своїх працівників та гіґ-спеціалістів;
- зміни щодо особливостей врахування витрат по нарахуванню роялті у зв'язку з набуттям чинності Законом України «Про медіа» від 13.12.2022 № 2849-IX та втратою чинності Законом України «Про телебачення і радіомовлення» від 21.12.1993 № 3759-XII;
- для платників податку на прибуток підприємств, які здійснюють діяльність з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі, авансові внески з податку на прибуток підприємств встановили у фіксованій сумі, вираженій у євро (замість мінімальних заробітних плат) за кожний пункт обміну іноземної валюти, які сплачуютьу розмірі згідно з офіційним курсом гривні, встановленим НБУ на перше число першого місяця календарного кварталу, в якому сплачують авансовий внесок;
- для фінансових установ (крім страховиків) змінено базову (основну) ставку податку на прибуток підприємств з 18 на 25%;
- втратила чинність пільга, яка передбачала режим звільнення від оподаткування податком на прибуток підприємств суб’єктів літакобудування, які визначені відповідно до норм статті 2 Закону України «Про розвиток літакобудівної промисловості» від 12.07.2001 № 2660-III;
- з 25 березня 2025 року неприбуткові організації виключаються з Реєстру неприбуткових установ та організацій і нараховуються податкове зобов’язання з податку на прибуток підприємств, штрафні санкції і пеня у разі якщо контролюючий орган встановить факту використання доходів (прибутків) з метою надання неправомірної вигоди під час вчинення кримінального правопорушення, передбаченого статтями 369 та 369-2 Кримінального кодексу України, прямо чи опосередковано (через третіх осіб) незалежно від розміру неправомірної вигоди;
- з 25 березня 2025 року не враховують при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств витрати та операції, щодо яких:
- у платника податків є підстави вважати, що наявні обставини (факти), які можуть свідчити про надання неправомірної вигоди службовій особі (у тому числі службовій особі іноземної держави);
- платник податків одержав інформацію від контролюючого органу про виявлені ним під час перевірки обставини (факти), які можуть свідчити про надання неправомірної вигоди;
- винесли обвинувальний вирок суду, що операції платника здійснювалися з метою надання платником неправомірної вигоди службовій особі (у тому числі службовій особі іноземної держави);
- з 25 березня 2025 року для резидентів Дія Сіті — платників податку на особливих умовах визначили новий об’єкт оподаткування, а саме: операція з надання неправомірної вигоди службовій особі (у тому числі службовій особі іноземної держави), яка оподатковується за базовою ставкою 18%.
14 лютого
Як враховувати страховий стаж для оплати листка непрацездатності: роз’яснення від ПФУ
До страхового стажу прирівнюють трудовий стаж, набутий працівником за час роботи на умовах трудового договору (контракту) до набрання чинності Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 23.09.1999 № 1105-XIV (далі — Закон), а також періоди, починаючи з 01 січня 2016 року, протягом яких особа не підлягала страхуванню згідно з цим Законом, але нею або роботодавцем за неї сплачений ЄСВ відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI.
Отже, нормами Закону чітко окреслені підстави для включення до страхового стажу за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, а саме:
- періоди коли особа підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, і за який сплатили ЄСВ або страхові внески за цим видом страхування;
- періоди без сплати страхових внесків (період відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, отримання виплат за окремими видами соціального страхування, крім пенсій усіх видів (за винятком пенсії по інвалідності);
- періоди після 01.01.2016, коли особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, але за який сплатили ЄСВ.
Із консультації дізнаєтесь, у яких випадках, кому і як оплачувати е-лікарняні, який порядок їх обчислення, обмеження розміру, оподаткування і відображення у звітності
Так, періоди, починаючи з 01.01.2011 і до теперішнього часу, коли особа підлягала страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, і відповідно до даних відомостей про застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування за неї сплатили страхові внески, зараховують до стажу.
За період до 31.12.2010 страховий стаж обчислюють у відповідності до даних, зазначених у трудовій книжці, і зараховують періоди перебування особи в трудових відносинах.
За період з 19.10.1998 по 31.12.2010 загальний трудовий стаж визначають відповідно до Правил обчислення загального трудового стажу для призначення працівникам допомоги по тимчасовій непрацездатності, затверджених постановою КМУ від 19.10.1998 № 1658. У цих Правилах не визначили порядку зарахування до трудового (страхового) стажу часу роботи на території інших держав.
За період до 19.10.1998 – відповідно до Правил обчислення безперервного трудового стажу робітників та службовців при призначенні допомоги по державному соціальному страхуванню, затверджених постановою Ради Міністрів СРСР від 13.04.1973 № 252.
Роботу за кордоном зараховують до страхового стажу для оплати листка непрацездатності, якщо це передбачили міжнародними договорами, норми яких ратифікували в Україні.
14 лютого
Бізнес закликає Держпродспоживслужбу припинити протиправні позапланові перевірки
На сьогодні такі перевірки здебільшого відбуваються на підставі звернень фізичних осіб та без належного обґрунтування.
Нагадуємо наказом МОЗ від 17.03.2023 № 522 (далі — наказ № 522) деякі позапланові перевірки виведені з-під чинного на період воєнного стану державного мораторію. З цього часу багато рішень Держпродспоживслужби за результатами позапланових перевірок оскаржили у судовому порядку.
Через відсутність належного обґрунтування у скаргах фізичних осіб, суд не зміг встановити обставини порушень та шкоду, спричинену їхнім правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю чи безпеці держави. Як наслідок, суд встановив протиправність таких заходів Держпродспоживслужби, а накладені штрафи на компанії визнали протиправними та були скасовані.
Експерти Асоціації керуються також висновками, викладеними у постанові Верховного Суду від 20.01.2025 у справі № 140/1046/24, якою суд встановив, що МОЗ, приймаючи наказ № 522, перевищив свої повноваження, та, як наслідок, перевірки Держпродспоживслужби та прийняті постанови за їх результатами, є незаконними.
Хто потрапить до «чорного» списку ДПС
Асоціація вважає за необхідне враховувати судову практику з цього питання та звертається до Голови Держпродспоживслужби та Першого віцепрем’єр-міністра України — Міністра економіки України з пропозиціями:
- зупинити позапланові заходи держнагляду (контролю) за дотриманням законодавства у сфері попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров’я населення, проведення яких погодила Держпродспоживслужба;
- надалі проводити позапланові перевірки лише у виняткових випадках (за наявності конкретних обставин, що становлять загрозу правам, законним інтересам, життю та здоров’ю людини, захисту навколишнього природного середовища та забезпеченню безпеки держави чи виконанню міжнародних зобов’язань України) та виключно за індивідуальними рішеннями МОЗ.
Європейська Бізнес Асоціація сподівається на врахування позиції та аргументів бізнесу в контексті проведення позапланових перевірок.
14 лютого
Як провести коригування реквізитів рядків 07—108 заголовної частини Податкового розрахунку з ПДФО, ЄСВ та ВЗ
Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі — Розрахунок) та Порядок її заповнення та подання податковими агентами затвердив Мінфін наказом України від 13.01.2015 № 4 із змінами та доповненнями (далі — Порядок № 4).
Зокрема, що у рядках 09—108 заголовної частини Розрахунку зазначають:
- рядок 07 — код основного виду економічної діяльності (заповнюють згідно з класифікацією видів економічної діяльності ДК 009:2010);
- рядок 08 — клас професійного ризику виробництва (у разі подання Розрахунку за період до 01 січня 2016 року);
- рядок 09 — позначкою «Х» вказують відповідну ознаку платника податків:
- 091 — роботодавець — якщо Розрахунок подає юрособа або ФОП, що використовує працю найманих працівників;
- 092 — бюджетна установа;
- 093 — підприємство, організація всеукраїнської громадської організації осіб з інвалідністю, зокрема Українського товариства глухих та Українського товариства сліпих (УТОГ, УТОС);
- 094 — підприємство, організація громадської організації осіб з інвалідністю;
- 095 — резидент Дія Сіті;
- рядок 10 — чисельність працівників за звітний період;
- рядок 101 — середньооблікову кількість штатних працівників за звітний період, у тому числі:
- рядок 101.1 — працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановили інвалідність;
- рядок 101.2 — працівників, що мають додаткові гарантії в сприянні працевлаштуванню;
- рядок 102 — облікову кількість штатних працівників;
- рядок 103 — кількість застрахованих осіб у звітному періоді, яким нарахували заробітну плату (крім осіб, яким у звітному періоді нарахували грошове забезпечення);
- рядок 104 — кількість застрахованих осіб, яким у звітному періоді нарахували грошове забезпечення;
- рядок 105 — кількість застрахованих осіб у звітному періоді з числа непрацюючих інших з подружжя працівників дипломатичної служби, яким нарахували єдиний внесок;
- рядок 106 — жінок;
- рядок 107 — чоловіків;
- рядок 108 — кількість створених нових робочих місць у звітному періоді.
Порядок проведення коригувань Розрахунку визначили у розділі V Порядку № 4.
Коригування вказаних рядків 07—108 заголовної частини Розрахунку розділом V Порядку № 4 не передбачили.
14 лютого
Штрафи за порушення сплати військового збору для єдинників третьої групи у 2025 році
Платниками військового збору є платники єдиного податку третьої групи — фізичні особи — підприємці та юридичні особи (пп. 3 пп. 1.1 п. 16-1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України; ПК).
Платники військового збору, зазначені у підпункті 3 підпункту 1.1 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК, сплачують військовий збір протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації платника єдиного податку за податковий (звітний) квартал (абз. 2 пп. 1.11 п. 16-1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПК).
За порушення правил сплати (перерахування) сум військового збору платники військового збору, зазначені у підпункті 3 підпункту 1.1 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК, притягаються до відповідальності у вигляді штрафу в розмірах, визначених статті 124 ПК (абз. 2 пп. 1.11 п. 16-1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПК).
У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання (крім грошового зобов’язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі ПК чи іншого законодавства, контроль за яким покладений на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі ПК чи іншого законодавства, контроль за яким покладений на контролюючі органи) протягом строків, визначених ПК, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів (к. дн.) включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 5% погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 к. дн., наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу.
Військовий збір для ФОПів: скільки сплачувати з 2025 року
Діяння, передбачені, зокрема, пунктом 124.1 ПК вчинені умисно, — тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25% від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов’язання (п. 124.2 ПК).
Діяння, передбачені пунктом 124.2 ПК, вчинені повторно протягом 1 095 к. дн. або які призвели до прострочення сплати грошового зобов’язання на строк більше 90 к. дн., — тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 50% від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов’язання (п. 124.3 ПК).
14 лютого
Кому можна не придбавати ліцензію на право зберігання пального
Зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання (СГ) за наявності ліцензії на право зберігання пального або на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки.
СГ отримують ліцензію на право зберігання пального, на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки на кожне місце зберігання пального.
СГ має право зберігати власне пальне та пальне, що належить іншому СГ, без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримали відповідну ліцензію.
Ліцензія на право зберігання пального, на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки не отримується на місця зберігання пального, що використовують:
- підприємства, установи та організації, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
- підприємства, установи та організації системи державного резерву;
- СГ для зберігання пального для власних виробничо-технологічних потреб, яке використовують виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і не реалізують в місцях оптової або роздрібної торгівлі.
- СГ здійснюють зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки у споживчій тарі кожна об’ємом до 60 літрів включно без отримання ліцензії на право зберігання пального, на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки.
Податківці анулюють ліцензії на зберігання пального за заявою ліцензіата або своїм рішенням. Розглянемо, у яких випадках анулюють ліцензію і які наслідки матиме підприємство. Підказки експерта допоможуть подати заяву, щоб анулювати ліцензію завласним бажанням
На період дії воєнного стану в Україні, та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування:
- СГ має право зберігати пальне, яке використовує для заправлення електрогенераторної установки в обсязі до 2 000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензії на право зберігання пального, результатів надання інших адмінпослуг);
- зберігання пального, яке використовує для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2 000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, здійснюється СГ на підставі декларації про провадження господарської діяльності із зберігання пального, яку безоплатно подає до територіального органу ДПС (п. 24 розд. ХІІІ «Перехідні положення» Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18.06.2024 № 3817-IX).
14 лютого
Нововведення у сфері праці та соціального страхування: роз’яснення Держпраці
Модернізація системи соціального страхування
21 листопада 2024 року Верховна Рада України прийняла в першому читанні законопроєкт від 14.11.2024 № 12209, спрямований на модернізацію системи соціального страхування. Законопроєкт передбачає запровадження статусу «працездатності» особи та оцінку впливу функціональних обмежень на її здатність до трудової діяльності. Мета — забезпечити ефективну підтримку осіб з обмеженою працездатністю та створити умови для їх реабілітації та повернення до роботи.
Психосоціальна підтримка на робочому місці
Президент підписав Закон України «Про систему охорони психічного здоров’я» від 15.01.2025 № 4223-IX.
Серед іншого, закон приділяє окрему увагу охороні психічного здоров’я на робочих місцях. Також роботодавцям пропонують створювати програми психосоціальної підтримки працівників
Нові правила працевлаштування осіб з інвалідністю
16 січня 2025 року ВРУ ухвалила законопроєкт від 18.11.2022 № 5344-д, який вносить зміни до законодавства щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю. Закон передбачає нові механізми працевлаштування та створення умов для інтеграції осіб з інвалідністю в робочий процес.
Важливі зміни законопроєкту щодо працевлаштування осіб з інвалідністю.
Збільшення фінансування на соціальний захист та навчання осіб з інвалідністю.
Альтернативи для роботодавців:
- працевлаштування осіб з інвалідністю (1 місце для компаній зі штатом 8–25 осіб; 2% для підприємств, що займаються реабілітацією; 4% для компаній зі штатом понад 25 осіб);
- сплата цільового внеску до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, якщо працевлаштування неможливе.
Розширення категорій підприємств, що можуть отримувати державну підтримку, зокрема підприємств захищеного працевлаштування.
Розмір внеску: 40% середньої зарплати за квартал × кількість місяців × недоотримана квота працевлаштування.
Урядовці запропонували компенсувати витрати на допоміжні засоби, які підприємства закуповують, щоб облаштовувати робочі місця для новоприйнятих працівників з інвалідністю. Хто з роботодавців може отримати компенсацію, на яких умовах і які документи підготувати, пояснює експерт
Фінансування лікарняних для сумісників
4 січня 2025 року набув чинності Закон України від 18.12.2024 № 4158-IX, який відновлює право сумісників на отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності як за основним місцем роботи, так і за місцем роботи за сумісництвом. Це забезпечить рівні права для всіх працівників незалежно від форми зайнятості.
Із 1 січня 2025 року в рамках реформування МСЕК діє оцінювання повсякденного функціонування особи.
26 січня 2025 року набрав чинності Технічний регламент щодо безпечності хімічної продукції, затверджений постановою КМУ від 23.07.2024 № 847.
Ці законодавчі ініціативи спрямовані на покращення умов праці, соціального захисту та інтеграції вразливих груп населення в Україні.
14 лютого
Відстрочки у Резерв+: відповіді на 3 топових запитання
Чому не всі відстрочки продовжують автоматично?
Коли ви подаєте запит у Резерв+, реєстр Оберіг запитує ваші дані в інших реєстрах, щоб підтвердити підставу для відстрочки. Наповнення реєстрів та налагодження взаємодії між ними вимагає ретельної міжвідомчої роботи та потребує часу. Постанова КМУ від 16.05.2024 № 560 (п 59) передбачає її автоматичне продовження «за наявності технічної можливості», і команда Резерв+ працює над її забезпеченням.
Чому люди з інвалідністю мають відстрочку на три місяці, а не на рік, як було раніше?
Відстрочка триває до кінця оголошеної мобілізації. Воєнний стан та мобілізація продовжуються кожні 90 днів новим указом — тож підстави для відстрочки мають перевірятись заново.
Люди з пожиттєвою інвалідністю, які мають пенсійне посвідчення, можуть більше не перейматись — їхні відстрочки в Резерв+ продовжуватимуть автоматично під час кожного продовження мобілізації. Якщо збережеться підстава в реєстрі Пенсійного фонду.
Бронювання працівників під час війни у Дії
Чому не можна продовжити студентську відстрочку до кінця семестру?
У кожному ЗВО — свій графік навчального процесу, що ускладнює надання відстрочок до кінця семестру. А чіткого визначення семестру в законодавстві поки немає. Тому в Резерв+ відстрочка надається до кінця мобілізації. Після цього, якщо студент продовжує навчання, відстрочка продовжується автоматично.
13 лютого
У яких випадках працівник має право розірвати строковий трудовий договір
Посадовці управління інспекційної діяльності у Запорізькій області роз’яснили, що, відповідно до статті 39 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП), строковий трудовий договір може бути розірваний достроково на вимогу працівника в разі:
- його хвороби або інвалідності, які перешкоджають виконанню роботи за договором;
- порушення роботодавцем законодавства про працю, колективного аботрудового договору.
А також у випадках, передбачених частиною першою статті 38 КЗпП, коли працівник не може продовжувати роботу через:
- переїзд на нове місце проживання;
- переведення чоловіка або дружини на роботу до іншої місцевості;
- вступ до закладу освіти;
- неможливість проживання у даній місцевості, що підтверджує медичний висновок;
- вагітність;
- догляд за дитиною до досягнення нею 14-річного віку або дитиною з інвалідністю;
- догляд за хворим членом сім’ї, відповідно до медичного висновку, або особою з інвалідністю I групи;
- вихід на пенсію;
- прийняття на роботу за конкурсом.
13 лютого
Мінфін змінює порядок відшкодування витрат на митних складах
На офіційному сайті Мінфін оприлюднив проєкт свого наказу зі змінами до наказу Мінфіну від 15.06.2012 № 731 (далі — наказ № 731). Зміни вносять до:
- Порядку відшкодування витрат за зберігання товарів та транспортних засобів на складах митних органів;
- Порядку обчислення сум витрат у справах про порушення митних правил та їх відшкодування.
Проєктом пропонують встановити, що відшкодовують не лише витрати на зберігання товарів і транспортних засобів на складах митних органів, на огляд товарів, а й на інші витрати, пов’язані з переміщенням товарів на склад митного органу, які обраховують на підставі первинних документів, що їх підтверджують.
Деталізують та приводять у відповідність до Митного кодексу України (далі — МК) положення наказу № 731 щодо відшкодування витрат, пов’язаних із визначенням місця зберігання товарів, які через свої властивості та/або громіздкість не можуть зберігатися на складі митного органу.
Крім того, норми наказу №731 приводять у відповідність до нової термінології, що визначив МК.
У разі прийняття наказ набере чинності з 19.04.2025, але не раніше дня його офіційного опублікування.
13 лютого
З 1 березня ціни на важливі ліки в Україні знизять на 30%
Серед заходів, які представив очільник МОЗ Віктор Ляшко на розгляд членів РНБО:
- українські виробники задекларували зниження відпускних цін на 100 найбільш популярних ліків на 30% вже з 1 березня;
- ціни на решта ліків кінцевому споживачу знизять на 20%. Українські виробники разом з іншими учасниками фармацевтичного ринку підписали декларацію про зниження цін.
Крім того, Уряд запускає ряд регуляцій для забезпечення прозорого ціноутворення та належної конкуренції, а саме:
- встановлюють регуляцію визначення націнки на усі лікарські засоби, а не тільки ті, що входять до національного переліку;
- будь-які маркетингові послуги з промоції лікарських засобів заборонені до того моменту, поки не запустять референтне ціноутворення на усі лікарські засоби, які реалізуються в країні та не встановлені чіткі правила цього процесу;
- відновлять проведення перевірок Держпродспоживслужбою в частині контролю за цінами в аптечних мережах.
Як визначити норми запасів ліків у закладі охорони здоров’я
Також посилюють контроль за наявністю лікарських засобів у лікарнях. Йдеться про ліки, наявність яких передбачили стандартами лікування і за які сплачує держава у рамках програми медичних гарантій. Ці ліки повинні видаватись пацієнтам в лікарнях безоплатно.
Повний перелік заходів, зазначений в Указі Президента України № 82/2025.
13 лютого
ФОП–єдинник припиняє діяльність: період, строки та формат подання останньої декларації
У разі державної реєстрації припинення, зокрема, підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, які є платниками єдиного податку, останнім податковим (звітним) періодом вважають період, у якому відповідний контролюючий орган отримав від держреєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення.
Припинення діяльності ФОП має бути зареєстровано в ЄДР. Після цієї реєстрації відповідну інформацію передають до інформаційних систем ДПС в порядку інформаційної взаємодії. Датою припинення підприємницької діяльності ФОП є дата внесення до ЄДР запису про держреєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізособою, крім випадку, коли у відомостях з ЄДР є застереження, що датою припинення підприємницької діяльності вважається інша конкретна дата*.
Припинення діяльності не скасовує зобов’язань, що виникли під час провадження підприємницької діяльності, не змінює строків їх виконання та не звільняє від штрафів чи пені. Єдиний податок нараховують до кінця місяця, в якому анулювали реєстрацію.
ФОП-єдинник першої-третьої групи, стосовно якого до ЄДР внесли запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, подає останню декларацію за звітний період, з наростаючим підсумком з початку року. Останнім звітним періодом є той, який відповідає даті припинення підприємницької діяльності згідно з даними ЄДР.
Якщо після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізособа продовжує провадити підприємницьку діяльність, це вважається веденням бізнесу без реєстрації.
Платники єдиного податку:
- 1 і 2 групи подають річну декларацію, де вказують дохід, щомісячні авансові внески, суми ЄСВ;
- 3 групи — подають декларацію щоквартально. Разом із декларацією за IV квартал подають дані про сплачений ЄСВ.
Власники, орендарі та користувачі с/г земель, а також голови сімейних фермерських господарств мають подавати розрахунок мінімального податкового зобов’язання разом із річною податковою декларацією.
Форму декларації для ФОП на єдиному податку затвердив Мінфін наказом від 19.06.2015 № 578.
Щодо заповнення Декларації:
- рядок 4 («Найменування контролюючого органу, до якого подається звітність») — зазначайте контролюючий орган за місцем обліку платника;
- поле 8 («Особливі відмітки») — у рядку 8.1 ставте позначку «+», якщо декларацію подаєте за останній податковий (звітний ) період, на який припадає дата державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
До Декларації додайте:
- Додаток 1 — відомості про дохід застрахованих осіб і сплату ЄСВ. Подаєте разом із декларацією (крім осіб, звільнених від сплати ЄСВ).
- Додаток 2 — розрахунок мінімального податкового зобов’язання за рік. Подаєте, якщо у підприємницькій діяльності використовували земельні ділянки (для 2—3 груп).
Декларацію можна подати:
- Особисто у будь-якому центрі обслуговування платників, незалежно від місця обліку.
- Поштою з повідомленням про вручення.
- В електронній формі засобами Електронного кабінету або мобільного застосунку «Моя податкова», або у розділі «Мої податки» на порталі ДІЯ.
_______
*ФОП позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою (ч. 9 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV).
Особливості реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб — підприємців в умовах тимчасового обмеження доступу до Єдиного державного реєстру визначили постановою КМУ «Деякі питання функціонування Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців» від 31.12.2024 № 1546. Датою держреєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП, що здійснювалася відповідно до цієї постанови, вважається дата подання відповідної заяви.
13 лютого
Визначили нові правила проведення лабораторних досліджень молока та молочних продуктів на агропродовольчих ринках
Новими Правилами:
- запроваджують вимоги до відбору зразків сирого молока та молочних продуктів;
- визначають показники якості та безпечності до сирого молока та молочних продуктів та періодичність контролю цих показників;
- встановлюють вимоги щодо проведення лабораторних досліджень (випробувань) молока сирого та виготовлених із нього молочних продуктів (крім продукції промислового виробництва), що вводять в обіг оператори ринку молока та молочних продуктів, у тому числі, дрібнотоварні виробники, кінцевому споживачу через агропродовольчі ринки.
Продаж великої рогатої худоби: обліково-податкові наслідки
Правила проведення лабораторних досліджень (випробувань) молока і молочних продуктів на агропродовольчих ринках затвердило Мінагрополітики наказом від 25.11.2024 № 4150. Документ набирає чинності 29.04.2025. З цієї ж дати втрачає чинність наказ Державного департаменту ветеринарної медицини Мінагрополітики «Про затвердження Правил ветеринарно-санітарної експертизи молока і молочних продуктів та вимог щодо їх реалізації» від 20.04.2004 № 49.
13 лютого
Перевірки обʼєктів з продажу тютюну: порушникам донарахували майже 14,2 млн грн штрафів
Протягом грудня 2024 року — січня 2025 року ДПС провела понад 500 фактичних перевірок обʼєктів з продажу тютюнових виробів. За їх результатами виявили низку порушень та донарахували майже 14,2 млн грн штрафних санкцій.
Крім того, за ініціативи ДПС Національна поліція вилучила тютюнових виробів на понад 300 тис. грн через виявлені факти незаконного обігу.
Зокрема, в Івано-Франківській області провели майже 20 перевірок спеціалізованих магазинів, що реалізують тютюнові вироби. У ході перевірок виявили численні порушення, серед яких:
- продаж товарів без касових апаратів;
- недотримання порядку ведення обліку товарних запасів.
За це порушники отримають близько 8 млн грн штрафів.
На Вінниччині під час перевірки кальян-бару податківці виявили порушення проведення розрахунків та обігу підакцизних товарів майже на 150 тис. грн. Установили:
- продаж тютюнових виробів без РРО/ПРРО;
- продаж товарів за необлікованим місцем продажу.
У законах пишуть одне, у роз’ясненнях — інше, а в Telegram-каналах посадовців узагалі складно розібратися. Тож у повсякденному житті бухгалтер мусить не лише застосовувати знання з обліку, а й розв’язувати задачі подекуди з вищої бухгалтерії. Розберімо свіженькі з РРО-галузі
За результатами перевірки податківці ініціювали вилучення працівниками Нацполіції з незаконного обігу підакцизних товарів майже на 140 тис. грн.
ДПС постійно аналізує діяльність субʼєктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю тютюновими виробами, тютюном та рідинами, що використовують в електронних сигаретах.
Для виявлення порушників використовують Систему обліку даних РРО. Це дозволяє ідентифікувати підприємців, що занижують виручку або взагалі не проводять безготівкові платежі.
13 лютого
Зазначаємо чисельність працівників у щомісячній об’єднаній звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ: роз’яснення ПФУ
Порядок подання щомісячної звітності з ПДФО, військового збору та ЄСВ пояснила страхувальникам Інна Лихогляд — заступник начальника Відділу ведення електронних реєстрів Пенсійного фонду Вінниччини.
Так, у формі Податкового розрахунку виключили тип «Довідковий». Зараз є 3 типи Податкового розрахунку:
- «звітний» — звіт подаємо за звітний період уперше;
- «звітний новий» — звіт подаємо з метою уточнення внесених відомостей (виправлення помилок) щодо реквізитів та/або сумових показників вже після подання розрахунку типу «Звітний», але до закінчення граничного строку звітування;
- «уточнюючий» — подаємо у разі, коли помилки виявили після закінчення граничного строку подання.
Окрім того, у розділі з інформацією про чисельність працівників змінилася нумерація рядків. Особливо важливі рядки 101, 101.1, і 103 — їх дані враховуємо для виконання квоти нормативу із працевлаштування осіб з інвалідністю, обчислення середньої зарплати та статусу критичного підприємства. Зверніть увагу! Помилки у цих рядках виправити неможливо. Для відображення кількісних показників щодо працівників використовуйте наступні рядки:
- рядок 101 — середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період, у тому числі:
- рядок 101.1 — працівників, яким відповідно до чинного закону встановили інвалідність;
- рядок 101.2 — працівників, що мають додаткові гарантії в сприянні працевлаштуванню;
- рядок 102 — облікова кількість штатних працівників;
- рядок 103 — кількість застрахованих осіб у звітному періоді, яким нарахували заробітну плату (крім осіб, яким у звітному періоді нарахували грошове забезпечення) заповнюйте на підставі інформації, відображеної в Додатку 1, а саме — включайте виключно працівників, з якими уклали трудові договори (контракти) та яким нарахували заробітну плату в звітному періоді;
- рядки 106, 107 — кількість жінок та чоловіків. Ці рядки розшифровують значення рядка 103;
- рядок 108 — кількість створених нових робочих місць у звітному періоді.
Як і раніше, Об’єднана звітність складається із Податкового розрахунку та 6 Додатків до нього.
13 лютого
Чи можна відмовити працівнику в прийнятті на роботу за віком
Відмова в прийомі на роботу за ознаками віку — це дискримінація особи в трудовій сфері, або ейджизм, коли людину не беруть на роботу, тому, що їй 45+. Забороняється також відмова в прийнятті на роботу громадянина з мотивів досягнення ним пенсійного віку (ст. 11 Закону України «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці і інших громадян похилого віку в Україні» від 16.12.1993 № 3721-XII).
Згідно з цим законом Держава гарантує кожному ветерану праці та громадянину похилого віку належний рівень життя, задоволення різноманітних життєвих потреб, подання різних видів допомоги, зокрема, шляхом реалізації права на працю відповідно до професійної підготовки і з урахуванням стану здоров'я. Така відмова може бути оскаржена ними до суду.
13 лютого
ДПС посилює цифровізацію податкового адміністрування
«Державна податкова служба України розпочинає новий етап співробітництва з Податковим і митним департаментом Естонії (ETCB) для посилення цифровізації податкового адміністрування. Започаткований проєкт розрахований на два роки. Вже сформовані робочі групи, які на початку березня почнуть активну роботу», — зазначив Руслан Кравченко.
За його словами, естонська податкова система вважається однією з найкращих у світі та вирізняється передовими цифровими технологіями.
Відомства співпрацюватимуть за такими напрямами:
- діджиталізація податкового адміністрування та управління;
- отримання досвіду Естонії у цифровізації послуг та захисту даних;
- автоматизація процесів стягнення податкової заборгованості;
- підготовка до інтеграції ІТ-систем ДПС в системи ЄС, зокрема, щодо ПДВ, акцизу та підключення ДПС до систем безпечного обміну інформацією.
«ДПС вже має значний прогрес у цифровізації податкових процесів, 100% платників ПДВ звітують в електронному вигляді, а відсоток звітування в електронному вигляді усіх платників податків станом на 01.01.2025 складає 97,5. Подальші зміни спрямовані на зменшення адміністративного тиску, спрощення взаємодії з платниками, мінімізацію можливостей для зловживань», — наголосив Голова ДПС.
Він також відзначив, що ДПС продовжує активну роботу над цифровізацією та адаптацією процесів відповідно до стандартів ЄС. Це передбачає поетапну інтеграцію ІТ-систем ДПС із європейськими системами, що вимагає детального аналізу законодавчих та технічних аспектів.
Важливим етапом на цьому шляху стане скринінг за 16-ю переговорною главою «Оподаткування», який відбудеться вже в червні.
13 лютого
Індексація зарплати 2025: що нового
Обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком, починаючи з 1 січня 2025 року, який приймається за 1 або 100%. Сума індексації, яка склалася у грудні 2024 року, у січні 2025 року не нараховується (ст. 34 Закону про Державний бюджет України на 2025 рік).
Отже, з січня 2025 року встановили єдиний підхід для обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошових доходів населення у 2025 році.
Таким чином, індекс споживчих цін у січні 2025 року приймається за 1 або 100%. Січень 2025 року вважаємо «базовим». Обчислення ІСЦ для проведення індексації починається з лютого 2025 року. При цьому відповідно до Закону про Держбюджет-2025 збереження раніше визначеної суми індексації не передбачили.
Чому в січні 2025-го індексації не буде
Порядок проведення індексації грошових доходів населення затвердив КМУ постановою від № 1078 (далі — Порядок).
Право на індексацію відбудеться, коли ІСЦ, обчислений наростаючим підсумком, перевищить поріг індексації, встановлений у розмірі 103% (п. 11 Порядку). Працівникам підприємств і організацій, які перебувають на госпрозрахунку, підвищення заробітної плати у зв’язку із зростанням рівня інфляції провадять у порядку, визначеному у колективних договорах, але не нижче норм, визначених Законом України «Про індексацію грошових доходів населення» від 03.07.1991 № 1282-XII та положень Порядку (п. 5 Порядку).
13 лютого
Алгоритм дій при зміні особистих даних в картці платника податків
Щоб заповнити та подати Заяву за формою № 5ДР, потрібні:
- документ, що посвідчує особу, та інші документи, які підтверджують зміну його даних;
- для підтвердження місця проживання — витяг з реєстру територіальної громади / паспорт у формі книжечки/ тимчасове посвідчення громадянина України;
- для внутрішньо переміщених осіб — довідка про взяття на облік.
Важливо: При поданні Заяви за формою № 5ДР до податкового органу потрібно надати оригінали та копії всіх документів, використаних для її заповнення (оригінали після перевірки повертаються).
Способи подання заяви
- у паперовій формі:
1. Особисто — до будь-якого податкового органу.
2. Через представника, при цьому необхідно мати:
-
- документ, що посвідчує особу представника,
- документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням),
- довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку, на проведення змін до Державного реєстру (після пред'явлення повертається).
- в електронній формі (з копіями підтверджуючих документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру) через:
- Електронний кабінет платника податків (cabinet.tax.gov.ua),
- мобільний застосунок «Моя податкова».
Податковий орган оновлює дані у реєстрі протягом трьох робочих днів після подання заяви.
13 лютого
Оновили перелік податкових координаторів для великих платників
Нагадуємо, що за кожним великим платником податків (ВПП) закріплений індивідуальний податковий координатор, який:
- роз’яснює питання адміністрування та сплати податків, зборів та обов’язкових платежів;
- забезпечує взаємодію між платником та іншими структурними підрозділами управління.
За інформацією Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з ВПП
13 лютого
За якою формою звітувати з податку на прибуток
При складанні Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі — декларація) дотримуйтесь основних правил:
- заповнюйте декларацію у гривнях без копійок;
- дані з фінансової звітності до декларації округлюйте до тис. грн (пам’ятайте, що у звіті ФЗ одиниці виміру тис. грн);
- заповнюйте дані у декларації наростаючим підсумком з початку звітного року;
- заповнюйте всі обов’язкові реквізити (перелік, визначений у п. 48.3 та п. 48.4 Податкового кодексу України; ПК). Серед них інформація про додатки. Без такої інформації декларація недійсна, і не пройде камеральну перевірку.
Податкову звітність, що склали з порушенням норм статті ПК, не вважатимуть податковою декларацією.
Підприємства — платники податку на прибуток подають фінансову звітність разом із декларацією (абз. 1, 2 п. 46.2 ПК). Така фінансова звітність є додатком до декларації та її невід’ємною частиною. Фінансову звітність разом з декларацією подають усі юридичні особи.
13 лютого
В Україні встановили новий пам'ятний день — Національний день молитви
ВРУ в Національний день молитви проведе засідання, яке починається з виконанням духовного гімну України «Боже великий, єдиний».
Також на розгляді ВРУ знаходиться проєкт Закону України «Про внесення змін до статті 73 Кодексу законів про працю України щодо встановлення Національного дня молитви» від 19.12.2024 № 12336.
Метою законопроєкту є установлення в Україні Національного дня молитви. Його мають відзначати щорічно 24 лютого — у річницю повномасштабного вторгнення росії в Україну.
Проєктом Закону пропонують внести зміни до статті 73 Кодексу законів про працю України.
Так, її назву пропонують викласти в такій редакції: «Стаття 73. Святкові, неробочі та пам’ятні дні».
Змінами пропонують додати пам’ятний день в Україні: 24 лютого — Національний день молитви.
12 лютого
Сумісники знову мають право на оплату лікарняних
ПРОГРАМА
Право на оплату залежить від початку страхового випадку!
Не має значення внутрішній сумісник чи зовнішній?
Чи потрібно оформлювати окреме рішення уповноваженого для сумісника?
Які документи потрібні, щоб оплатити ЛН сумісника?
Як бути, якщо сумісник не надав довідку про зарплату?
Чи можна без довідки про зарплату оплатити лише перші 5 днів непрацездатності?
Підприємство отримало листок непрацездатності сумісника, але він працював під час хвороби.
Надійшов ЛН для сумісника, хоча працівник працює за основним місцем роботи: що робити?
На підприємстві є внутрішній сумісник, який у лютому надав разову послугу за ЦПД: як нараховувати лікарняні у квітні 2025?
Чи оплачувати ЛН сумісника, повязаний з нещасним випадком за основним місцем роботи.
Як відображати лікарняні у додатку Д1 Податкового розрахунку?
12 лютого
Із 2026 року паперові трудові книжки стануть необов'язковими
Електронна трудова книжка — це зручний цифровий аналог паперової. Вона дозволяє перевіряти онлайн у будь-який момент інформацію про:
- набутий стаж;
- записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення тощо.
Електронна книжка діє в Україні з 10 червня 2021 року. Держава передбачила 5 років для плавного переходу на електронний облік трудових відносин. Оцифровані дані поступово вносяться до реєстру застрахованих осіб. Закон дозволяє вести паперову та електронну версії трудової книжки паралельно. Оцифрувати трудову книжку може як фізична особа, так і роботодавець замість своїх працівників згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 № 1217-IX.
Оцифрувати всі трудові книжки необхідно до 10.06.2026.
Як перевірити, чи ваша трудова вже оцифрована?
- відвідайте вебпортал ПФУ та авторизуйтесь в особистому кабінеті за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), системи електронної ідентифікації (ID.GOV.UA) або через Дія.Підпис;
- у лівому боковому меню оберіть пункт «Електронна трудова книжка»;
- натисніть кнопку «Дані ЕТК»;
- оберіть вкладку «Відцифрована ЕТК».
12 лютого
Хто подає звітність у разі смерті засновника юрособи-єдиної відповідальної особи підприємства
У разі смерті єдиного засновника юридичної особи, який одночасно був відповідальною особою (директор / бухгалтер) за подання податкової звітності, відповідальним за своєчасність подання звітності такої юридичної особи буде спадкоємець, який заявив своє право на спадщину (до складу якої, зокрема, входять корпоративні права юридичної особи).
Якщо укладений договір на управління спадщиною, то відповідальним за подання звітності до контролюючого органу буде особа, яка управляє спадщиною, до подання заяви про прийняття спадщини спадкоємцями або до ухвалення судом рішення про визнання спадщини відумерлою.
У разі якщо у встановлені законодавством строки ніхто не заявив про своє право на спадщину (до складу якої, зокрема, входять корпоративні права юридичної особи) як спадкоємець та договір на управління спадщиною не укладався, звітність до контролюючого органу не подається. З моменту набрання законної сили рішенням суду про визнання спадщини відумерлою всі права та обов’язки такого підприємства (в тому числі подання звітності) перейдуть до територіальної громади за місцезнаходженням нерухомого майна. За відсутності нерухомого майна — місцезнаходженням основної частини рухомого майна, яка буде відповідати за своєчасність подання звітності такої юридичної особи.
