Що нового
20 листопада
Коли Держказначейство відкриє нові рахунки для сплати податків і зборів у 2025 році
Щорічно на початок нового бюджетного періоду Казначейство відкриває рахунки за надходженнями до державного та місцевих бюджетів (крім бюджетних рахунків для зарахування до спеціального фонду власних надходжень бюджетних установ) і рахунки за витратами.
При цьому Казначейство керується:
- Бюджетним кодексом України;
- Законом про Держбюджет;
- рішеннями про місцеві бюджети;
- Бюджетною класифікацією, затвердженою наказом Мінфіну від 14.01.2011 № 11.
Рахунки за надходженнями відкривають протягом 45 днів з дня, коли прийняли закон про Державний бюджет України. Рахунки за витратами відкривають одночасно з відкриттям відповідних рахунків за надходженнями (п. 1 розд. II Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 22.06.2012 № 758 (у редакції наказу Мінфіну від 18.01.2024 № 23).
У разі відсутності змін у законодавстві України щодо переліку надходжень, що зараховуються до загального і спеціального фондів державного та місцевих бюджетів, та/або порядку їх зарахування до відповідних бюджетів, а також у разі неприйняття або несвоєчасного прийняття закону про Державний бюджет України діють рахунки з реквізитами попереднього бюджетного періоду.
Оскільки Держбюджет на 2025 рік ВРУ прийняла 19.11.2024, то відповідно 45-денний строк спливає 02.01.2025.
Отже, до 2 січня 2025 року Держказначейство повинно відкрити нові рахунки для сплати податків та зборів.
А поки слідкуємо за офіційними повідомленнями Держказначейства та ДПС.
20 листопада
НКРЕКП затвердила План перевірок госпсуб'єктів на 2025 рік
Постанова НКРЕКП від 13.11.2024 № 1940
НКРЕКП постановою від 13.11.2024 № 1940 затвердила План здійснення заходів державного контролю суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2025 рік.
До Плану включили 207 суб'єктів господарювання. Строк здійснення заходу становить від 5-ти до 15-ти робочих днів.
Постанова набрала чинності 13.11.2024.
20 листопада
З 20 листопада Нацбанк вніс зміни до діючих валютних обмежень
Постанова НБУ від 19.11.2024 № 136
З одного боку, НБУ пом’якшує низку обмежень, щоб підтримати міжнародну співпрацю у сфері зовнішньої торгівлі, а також міжнародні проєкти й програми з технічної допомоги. З іншого, — вживає заходів для посилення дисципліни дотримання валютних обмежень. Зміни стосуватимуться кількох напрямів.
Переказ коштів для виконання зобов’язань за імпортними контрактами
Наразі український бізнес може розраховуватися за імпорт будь-якої продукції лише за умови, якщо поставка товару здійснюється після 23 лютого 2021 року. Однак з 20 листопада 2024 року українські підприємства отримають можливість розраховуватися за імпорт товарів без обмеження терміну їхньої поставки в Україну за умови, якщо кошти переказуються на користь:
- іноземного експортно-кредитного агентства (ЕКА) / іноземної держави через уповноважену нею особу/іноземної особи, до складу учасників якої входить іноземна держава чи іноземний банк (за умови, що іноземна держава є учасником цього банку);
- інших нерезидентів, за умови участі в імпортних операціях (шляхом кредитування, страхування, гарантування, поручительства) іноземного ЕКА / іноземної держави через уповноважену нею особу/іноземної особи, до складу учасників якої входить іноземна держава чи іноземний банк (за умови, що іноземна держава є учасником цього банку).
Щомісячний ліміт для таких переказів встановили на рівні 10% від суми простроченої заборгованості за договором щодо імпорту товарів (за станом на 01.11.2024).
Розрахунки за проєктами міжнародної технічної допомоги
Нині передбачили можливість переказу іноземної валюти з України для розрахунків у межах проєктів / програм міжнародної технічної допомоги / прикордонного співробітництва, що фінансує ЄС. Водночас резиденти України отримують технічну допомогу не лише від країн ЄС, а і від інших країн для проєктів, що фінансуються за рахунок іноземних донорів. Враховуючи це, Нацбанк з 20 листопада 2024 року надає можливість переказувати іноземну валюту за кордон для проведення розрахунків за проєктами міжнародної технічної допомоги, незалежно від того, якою державою чи організацією фінансується такий проєкт.
Навіть під час дії воєнного стану підприємства продовжують проводити валютні операції. На які обліково-податкові моменти звернути увагу, коли розраховуєте курсові різниці під час експортно-імпортних операцій
Репатріація дивідендів за кордон
За результатами перевірок, що засвідчили спроби обходження щомісячного ліміту на репатріацію дивідендів, НБУ встановив додаткові критерії для таких операцій. Так, з 20 листопада 2024 року українські компанії зможуть скористатися можливістю часткової репатріації дивідендів за корпоративними правами чи акціями лише за одночасного дотримання таких умов:
- період діяльності емітента з дати держреєстрації до дати здійснення відповідної операції становить не менше 12 місяців;
- з моменту набуття іноземним інвестором / нерезидентом права власності на корпоративні права / акції емітента, що здійснює виплату дивідендів, до дати здійснення відповідної операції минуло не менше шести місяців.
Використання валютних кредитів для придбання цінних паперів, номінованих у валюті
Для мінімізації ризиків обходження діючих валютних обмежень НБУ також з 20 листопада 2024 року встановлює заборону на використання валютних кредитів для придбання цінних паперів, номінованих в іноземній валюті.
Зміни вносять до постанови НБУ «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану» від 24.02. 2022 № 18 та набирають чинності з 20.11.2024.
20 листопада
ДПС оновила довідник умовних кодів причин коригування для РК до ПН
Нагадуємо, що ДПС визначає умовні коди причин коригування, які платники зазначають у графі 2.1 розрахунку коригування (РК), та забезпечує їх оприлюднення на власному офіційному веб-порталі для використання платниками під час складання РК (абз. 6 п. 23 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 № 1307).
ДПС оприлюднила оновлений перелік кодів, до якого з 1 грудня 2024 року включать наступні коди:
- 501 — коригування податкової накладної, складеної вiдповiдно до підпункту 97.2 пункту 97 пiдрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (ПК), що здiйснюється до дати оформлення митної декларацiї;
- 502 — коригування податкової накладної, складеної вiдповiдно до підпункту 97.2 пункту 97 пiдрозділу 2 розділу ХХ ПК, що здійснюється пiсля дати оформлення митної декларацiї;
- 503 — коригування податкової накладної, складеної вiдповiдно до підпункту «б» підпункту 97.2 пункту 97 пiдрозділу 2 розділу ХХ ПК, у зв'язку iз змiною ставки оподаткування, що здiйснюється пiсля завершення банком валютного нагляду за вiдповiдною операцiєю.
20 листопада
Як заповнювати додатки 2 та 3 до декларації з ПДВ: нова відеоінструкція від ДПС
У відео ДПС надала роз’яснення щодо умов, за яких платники податку можуть заявити суму бюджетного відшкодування ПДВ. Також підказала на що слід звернути увагу при заповненні :
- податкової декларації з ПДВ;
- розрахунку суми бюджетного відшкодування та суми від’ємного значення, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2);
- заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д3).
20 листопада
При проведенні звірки, для розрахунку МПЗ, фізособи в строках необмежені
Для фізичних осіб — власників, орендарів, користувачів на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, не переданих такими особами в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування на підставі договорів, укладених та зареєстрованих відповідно до законодавства, загальне мінімальне податкове зобов'язання (МПЗ) визначає контролюючий орган (абз. 2 пп. 170.14.6 Податкового кодексу України).
У разі незгоди платника податку з визначеним контролюючим органом загальним МПЗ та/або розрахованою у відповідному податковому повідомленні-рішенні сумою річного податкового зобов'язання з ПДФО такий платник має право звернутися до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних, використаних для розрахунку суми ПДФО, з наданням підтвердних документів, зокрема щодо:
- земельних ділянок, що знаходяться у платника у власності та/або постійному користуванні або в оренді (суборенді, емфітевзисі), їх нормативної грошової оцінки та площі;
- суми доходу, отриманого від реалізації власної сільськогосподарської продукції;
- суми сплачених податків, зборів, платежів.
Шукайте в системі «Експертус Головбух» опис робочої ситуації, яка аналогічна вашій, потрібні форму (зразок), довідник, відео. Якщо не знайдете, то можете надіслати звернення до нашої експертної підтримки через Онлайн-помічник
До прийняття змін, внесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства» від 23.02.2024 № 3603-IX, фізичні особи були обмеженні 30 днями з дня вручення податкового повідомлення-рішення на звернення до контролюючого органу для проведення звірки даних. На сьогодні при проведенні звірки, для розрахунку МПЗ, фізособи в строках необмежені.
20 листопада
Як у ПРРО ДПС створювати та редагувати ставки податків для різних товарів
Довідник «Ставки податків і зборів» відображається у вигляді таблиці із зазначенням параметрів ставок:
- «Код» — порядковий номер запису у довіднику, значення повинно бути унікальним для кожного запису довідника;
- «Назва податку / збору» — назва податку («ПДВ», «Акцизний податок»);
- «Ставка» — відсоткове значення податку;
- «Літера» — літерне значення податку. Для ставок податків певна літера може бути присвоєна лише один раз. Дублювання літер у кількох записах довідника не допускається.
Відсоткове та літерне значення податку, встановлене для певної номенклатурної позиції, відображається в розрахунковому документі.
20 листопада
Чи необхідно ФОП, які уклали гіг-контракт з резидентом Дія Сіті, сплачувати за себе ЄСВ
Фізичні особи — підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування (крім електронних резидентів), та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, які мають основне місце роботи або уклали гіг-контракт з резидентом Дія Сіті в порядку та на умовах, передбачених Законом України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» від 15.07.2021 № 1667-ІХ, звільняються від сплати за себе ЄСВ за місяці звітного періоду, за які роботодавець (резидент Дія Сіті) сплатив страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску (ч. 6 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI; далі — Закон про ЄСВ). Такі особи можуть бути платниками ЄСВ за умови самостійного визначення ними бази нарахування за місяці звітного періоду, за які роботодавець (резидент Дія Сіті) сплатив страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску. Самостійно визначена такими особами база нарахування не може перевищувати максимальну величину бази нарахування ЄСВ. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Мінімальний страховий внесок — це сума ЄСВ, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця (п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону про ЄСВ).
Максимальна величина бази нарахування ЄСВ — максимальна сума доходу застрахованої особи на місяць, що дорівнює п’ятнадцяти розмірам мінімальної заробітної плати, встановленої законом, на яку нараховується ЄСВ (п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону про ЄСВ).
20 листопада
Як відобразити в єдиній звітності мобілізованого працівника
Згідно з законодавством мобілізований працівник зберігає місце роботи й посаду згідно з частиною 3 статті 119 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП).
Такий працівник може звільнитися виключно за власним бажанням (ст. 38 КЗпП) або за угодою сторін (ч. 1 ст. 36 КЗпП). Для цього він має подати особисту заяву.
У разі мобілізації працівника страхувальнику необхідно оформити наказ на увільнення від роботи у зв’язку з призовом на військову службу під час мобілізації на підставі повістки (довідки, витягу з наказу тощо).
Як відобразити інформацію про такого працівника у Податковому розрахунку?
Після внесених змін до статті 119 КЗпП з 19.07.2022 скасували обов’язок роботодавця щодо нарахування та виплати середнього заробітку працівникам, призваним до лав ЗСУ.
Таким чином, після такого скасування починаючи з серпня 2022 року роботодавець, який ухвалив рішення про добровільну виплату мобілізованим працівникам, повинен таке рішення зафіксувати у відповідному наказі. У наказі зазначається і самостійно визначений розмір такої добровільної виплати. З метою оподаткування такі виплати вважають заробітною платою.
Нараховану добровільну виплату мобілізованому працівнику зазначають у додатку 1 Податкового розрахунку одним рядком, а саме:
- у графі 8 встановлюється категорія застрахованої особи «1» (якщо такий працівник є особою з інвалідністю, то проставляйте код «2»);
- у графі 10 — місяць за який нарахували виплату;
- у графі 14 — кількість календарних днів перебування у трудових відносинах;
- у графах 16 та 17 — суму нарахованої добровільної виплати працівникові;
- у графі 20 — суму нарахованого ЄСВ на добровільну виплату;
- графи з 4 до 7, з 21 до 24 — заповнюйте у загальному порядку, інші графи додатка не заповнюйте.
Якщо розмір нарахованої добровільної виплати мобілізованому працівникові за основним місцем роботи менший від розміру мінімальної заробітної плати, то маєте дотриматися частини 5 статті 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI й нарахувати суму ЄСВ у розмірі не меншому, ніж мінімальний страховий внесок.
При цьому в додатку 1 необхідно додати ще один рядок, де у графі 18 треба відобразити суму різниці між мінімальною заробітною платою та нарахованою сумою виплати, а у графі 20 — суму ЄСВ на різницю за кодом типу нарахувань (графа 9) «13».
Якщо мобілізований працівник є особою з інвалідністю, законодавство не передбачає обов’язку страхувальника щодо нарахування ЄСВ до мінімального розміру.
Працівник повернувся до роботи після військової служби: відпустки, лікарняні, пільги
У разі відсутності рішення про добровільну виплату мобілізованим працівникам у додатку 1 заповнюйте графи 8, 10, 14 ( кількість календарних днів перебування у трудових відносинах), у графах 16—17 та 20 проставляйте нульові суми заробітної плати та ЄСВ, інші графи заповнюйте у загальному порядку.
У додатку 5 єдиної звітності факт мобілізації працівника не відображається.
20 листопада
Деякі категорії ВПО отримають пріоритетне право у компенсаціях за знищене майно
Комітет Верховної Ради з питань економічного розвитку на засіданні 18 листопада рекомендував прийняти в цілому законопроєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо пріоритетного права деяких категорій внутрішньо переміщених осіб на отримання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна» від 20.02.2024 № 11028.
Зокрема, цей документ передбачає внесення змін до Закону України від 23.02.2023 № 2923-IX, який регулює порядок виплати компенсацій громадянам, житло яких було пошкоджене або зруйноване внаслідок російської агресії.
Так, пропонують розширити перелік осіб, які матимуть пріоритетне право на компенсацію за зруйноване житло у межах програми єВідновлення. До нього планують додати категорії ВПО:
- пенсіонери;
- особи з інвалідністю III групи;
- особи, які виховують дитину до 6 років або дитину з інвалідністю;
- одинокі матері або батьки, які самостійно виховують дитину до 14 років;
- особи, які мають на утриманні двох дітей;
- усиновлювачі, опікуни та піклувальники дитини;
- хворі на тяжкі форми деяких хронічних захворювань за переліком, затвердженим МОЗ;
- мають на утриманні дитину, яка хворіє на тяжкі ураження нервової системи, вроджені вади розвитку, орфанне захворювання або інші тяжкі хвороби.
20 листопада
Для призначення і перерахунку пенсій хочуть встановити єдині умови
Проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо пенсійного забезпечення окремих категорій працівників (службовців)» від 29.10.2024 № 12165 спрямований на те, щоб вирішити проблему існування спеціальних (привілейованих) умов обчислення пенсій у певних категорій осіб, і, тим самим, сприятиме підвищенню справедливості у системі пенсійного забезпечення України.
З цією метою законопроєктом пропонують:
- призначати прокурорам пенсію за вислугу років лише після звільнення з органів прокуратури;
- здійснювати перерахунок пенсій силовикам та працівникам прокуратури із урахуванням зростання грошових доходів населення в Україні та зростання споживчих цін;
- передбачити, що зміни до пенсійного законодавства можуть вноситися виключно окремим Законом про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» або «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»;
- доручити Кабміну внести на розгляд ВРУ законопроєкт про запровадження з 1 липня 2026 року професійної пенсійної системи для працівників прокуратури, суддів, службовців правоохоронних органів, органів оборони України та антикорупційних органів з елементами накопичення для високооплачуваних посад, розмір середньомісячної заробітної плати яких перевищує розмір середньомісячної заробітної плати по країні за попередній рік, за рахунок доходів на таких посадах.
Також при підготовці законопроєкту до другого читання пропонують урахувати пропозиції і поправки, щодо виправлень, уточнень, усунення помилок та/або суперечностей у тексті законопроєкту, інших його структурних частин та/або інших законодавчих актів, що не були предметом розгляду в першому читанні. А саме щодо довічного грошового утримання та/або пенсійного забезпечення категорій осіб, які мають відповідно до законодавства вислугу років.
Під час обговорення цього законопроєкту Голова Комітету Галина Третьякова зауважила, що він був підготовлений на виконання рішення РНБО від 22.10.2024 щодо протидії корупційним та іншим правопорушенням під час встановлення інвалідності (рішення введене в дію Указом Президента України від 22.10.2024 № 732/2024). Документом, зокрема, визначили необхідність невідкладного розроблення та внесення на розгляд ВРУ законопроєктів щодо перегляду системи та механізму нарахувань пенсійних виплат посадовим особам держорганів для забезпечення справедливості у відповідній сфері, а також щодо унормування порядку нарахування зарплат і пенсій працівникам органів прокуратури України.
20 листопада
Які програми підтримки бізнесу уряд планує у 2025 році
Наступного року Уряд продовжить політику підтримки українського бізнесу в умовах воєнного стану. У 2025 році на програми стимулювання національних виробників закладено щонайменше 36 млрд грн.
Зокрема у 2025 році Уряд продовжить фінансувати програму «Доступні кредити 5—7—9%». У Держбюджеті на 2025 рік на її реалізацію заклали 18 млрд грн.
Для підтримки та розвитку будівельної галузі, а також українців, які хочуть мешкати в Україні та мати гідні житлові умови, Уряд продовжить фінансування програми єОселя. У 2025 році єОселя отримає 9,3 млрд грн.
Також наступного року продовжать фінансування програми грантів на старт власної справи для мікро- і малого бізнесу. Отримати грант може як той, хто лише планує відкрити перший бізнес, так і досвідчений підприємець. Одним з напрямків програми «Власна Справа» є гранти для ветеранів та другого з подружжя.
Для підтримки переробних підприємств реалізовуватимуть програму «Гранти для виробників». Підприємець може отримати до 8 млн грн для купівлі потрібного обладнання чи техніки. У 2025 році передбачили 1,37 млрд грн на гранти для розвитку переробних підприємств.
Державна програма «Шкільний автобус» виконує соціальну функцію та водночас стимулює галузь машинобудування. Навіть в умовах війни Уряд виділяє 1,6 млрд грн для закупівлі шкільних автобусів українського виробництва у 2025 році.
На початку наступного року Уряд розподілить фінансування і на інші програми.
Аби не припиняти госпдіяльність, бізнес почав встановлювати альтернативні джерела енергії. Місцева влада допомагає сміливцям — частково компенсує вартість обладнання. Як суб’єктам господарювання оподаткувати й облікувати цільові кошти — пояснює експерт
Зокрема, продовжать реалізовувати програму компенсації вартості української сільгосптехніки, яка стимулює с/г машинобудування. Вона передбачає, що аграрії можуть придбати українську техніку і отримати компенсацію 25% від її вартості. У наступному році на її фінансування передбачений 1 млрд грн.
Уряд продовжить підтримку індустріальних парків, яка сприяє залученню інвестицій і розвитку регіонів. У 2025 році планується виділити 1 млрд грн на будівництво та модернізацію промислової інфраструктури індустріальних парків.
Також продовжить діяти механізм держпідтримки проєктів зі значними інвестиціями. Якщо підприємець інвестує від 12 млн євро, він зможе через різні механізми отримати компенсацію до 30% капітальних інвестицій. Очікується виділення 1 млрд грн на компенсацію приєднання до мереж і будівництво інженерно-транспортної інфраструктури.
На реалізацію програми часткової компенсації купівлі української техніки та обладнання також планують надати 1 млрд грн. Завдяки цьому покупці зможуть отримати компенсацію 15% вартості української техніки та обладнання, від автобусів до когенераційних установок.
Часткова компенсація за придбання сільгосптехніки: як відшкодувати 25% своїх витрат
У 2025 році очікують продовження дії програми «Національний кешбек». На її реалізацію планують розподіл на початку року 1 млрд грн. Споживачі купують товари українського виробництва та отримають 10% кешбеку від держави.
Також бюджетом передбачили виділення 1 млрд грн на компенсацію витрат аграрному сектору за гуманітарне розмінування земель сільськогосподарського призначення.
20 листопада
Як отримати компенсацію за облаштування робочого місця для працівника з інвалідністю
Роботодавці можуть отримати компенсацію за облаштування робочого місця для працівника з інвалідністю.
Розмір компенсації:
- до 106,5 тис. грн для осіб з інвалідністю I групи;
- до 71 тис. грн для осіб з інвалідністю II групи.
Держава відшкодовує витрати на купівлю обладнання для комфортного та безпечного робочого місця:
- спеціалізовані меблі (наприклад, крісла, поручні);
- транспортери для піднімання сходами;
- допоміжні засоби для компьютерів (тактильні дисплеї, брайлівські клавіатури);
- підйомні платформи;
- засоби для відтворення звуку тощо.
Як подати заявку на компенсацію?
Спершу працевлаштуйте людину з інвалідністю та облаштуйте для неї робоче місце. Далі упродовж 90 днів подайте заяву на компенсацію.
Як подати заявку онлайн на порталі Дія?
- Заповніть заяву з даними працевлаштованої особи.
- Додайте документи, що підтверджують працевлаштування та купівлю обладнання.
- Підпишіть заяву електронним підписом.
- Очікуйте на повідомлення про надання компенсації в особистому кабінеті та на пошту.
Урядовці запропонували компенсувати витрати на допоміжні засоби, які підприємства закуповують, щоб облаштовувати робочі місця для новоприйнятих працівників з інвалідністю. Хто з роботодавців може отримати компенсацію, на яких умовах і які документи підготувати, пояснює експерт
Заяву також можете подати і офлайн. Для цього:
- зверніться до регіонального центру зайнятості;
- напишіть заяву на компенсацію витрат;
- додайте документи, що підтверджують купівлю обладнання (договір, рахунок-фактура (рахунок, квитанція, накладна тощо));
- очікуйте на зворотній зв'язок про ухвалене рішення.
Повідомлення про рішення щодо компенсації надійде протягом 10 днів.
Кошти надійдуть протягом 5 робочих днів після схвалення заяви.
20 листопада
Чи може новостворена юрособа обрати єдиний податок 3% та бути платником ПДВ
Відсоткову ставку єдиного податку (далі — ЄП) для платників третьої групи встановили у розмірі:
- 3% доходу — у разі сплати ПДВ згідно з Податковим кодексом України (ПК);
- 5% доходу — у разі включення ПДВ до складу ЄП (п. 293.3 ПК).
Новостворені госпсуб’єкти, які протягом 10 днів з дня держреєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки ЄП, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату ПДВ, вважаються платниками ЄП з дня їх держреєстрації (абз. 2 пп. 298.1.2 ПК).
Ставка ЄП, визначена для третьої групи у розмірі 3%, може бути обрана платником ЄП третьої групи, який обрав ставку ЄП в розмірі 5%, у разі добровільної зміни ставки ЄП шляхом подання заяви щодо зміни ставки ЄП не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому застосовуватиметься нова ставка, та реєстрації такого платника ЄП платником ПДВ у порядку, встановленому розділом V ПК (пп. «б» пп. 4 п. 293.8 ПК).
У разі зміни ставки ЄП відповідно до підпункту «б» підпункту 4 пункту 293.8 ПК реєстраційну заяву подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ (абз. 2 п. 183.4 ПК).
Реєстрація осіб, зазначених в абзаці другому пункту 183.4 ПК, діє з першого числа календарного місяця, в якому застосовуватиметься ставка ЄП, що передбачає сплату ПДВ (абз. 2 п. 183.5 ПК).
Отже, новостворена юридична особа, яка обрала третю групу спрощеної системи оподаткування з дня її державної реєстрації, може обрати виключно ставку ЄП у розмірі 5% доходу, що не передбачає сплату ПДВ.
20 листопада
Зміни у перевезенні підконтрольних речовин у формі ліків
Ухвалені зміни стосуються:
1. Постанови КМУ від 06.05.2000 № 770. Корективи вносять з метою приведення постанови у відповідність з міжнародними договорами України та посилення державного контролю за обігом засобів і речовин у зв’язку з їх особливою небезпечністю для життя і здоров’я людей.
Перелік наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів (далі — підконтрольні речовини) доповнюють новими позиціями у таких списках:
- особливо небезпечні психотропні речовини, обіг яких заборонено;
- наркотичні засоби та рослини, обіг яких обмежено;
- психотропні речовини, обіг яких обмежено;
- психотропні речовини, обіг яких обмежено і стосовно яких допускаються виключення деяких заходів контролю;
- прекурсори, обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю;
- прекурсори, стосовно яких встановлюються заходи контролю.
Ліки в позику: інструкції з обліку й податків для ЗОЗ
2. Постанов КМУ від 17.04.2008 № 366 та від 04.2016 № 282.
Передбачили, що перевезення у формі лікарських засобів наркотичних засобів та/або психотропних речовин у кількості, що не перевищує 200 кг, може здійснюватися без залучення суб’єкта охорони державної форми власності. Питання охорони вантажу в дорозі вирішує керівник госпсуб’єкта з урахуванням конкретних обставин.
Постанови КМУ від 15.11.2024 № 1306 та від 15.11.2024 № 1316, що затверджують зміни, набрали чинності 19.11.2024, крім деяких їх положень.
19 листопада
Верховна Рада ухвалила Держбюджет на 2025 рік
Держбюджет-2025 передбачає:
Мінімальну заробітну плату з 01.01.2025 — 8000 грн, у погодинному розмірі — 48 грн;
Прожитковий мінімум для працездатних осіб — 3028 грн.
Як зазначив Ярослав Железняк, Закон включає:
- рекордні видатки на рівні 3,94 трлн грн. З них видатки на оборону становлять 2,22 трлн грн;
- дохід 2,3 трлн грн. Ця сума включає 141 млрд грн від законопроєкту про підвищення податків від 30.08.2024 11416-д (станом на ранок 19.11.2024 не підписаний Президентом України).
Ще очікують у наступному році зовнішнє фінансування 38,4 млрд дол.
Також нардеп назвав два головні недоліки проєкту:
- це знову 1,5 млрд на марафон;
- гроші на популізм кешбек/1000 грн.
19 листопада
Правила експлуатації зменшувального РК у разі повернень
На прикладах конкретних кейсів з урахуванням позиції податківців з’ясуємо, як визначати дату складання РК та їх відображення у декларації. Підкажемо, що робити, аби покупець не наразився на штраф за несвоєчасну реєстрацію зменшувального РК.
ПРОГРАМА
На яку дату складати РК: розбір кейсів
У який спосіб коригувати ПН у разі повернень товару/коштів
Як уникнути штрафу за несвоєчасну реєстрацію зменшувального РК
Коли відображати РК у декларації з ПДВ
19 листопада
Подайте звіти і сплатіть податки не пізніше 20 листопада
Останній день подання:
- податкової декларації рентної плати за жовтень 2024 року з розрахунком:
- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України (п. 257.1 Податкового кодексу України; далі — ПК);
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за жовтень 2024 року у разі не подання податкової декларації на 2024 рік (п. 286.3 ПК);
- податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2024 року (пп. 49.18.1 та п. 203.1 ПК);
- декларації акцизного податку за жовтень 2024 року (пп. 49.18.1 та п. 223.2 ПК).
- фізичними особами — підприємцями податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за жовтень 2024 року, у разі не подання податкової декларації на 2024 рік (п. 286.3 ПК);
Останній день сплати:
- авансового внеску з податку на прибуток підприємств платниками податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним за листопад 2024 року (п. 137.12, пп. 141.14.1 ПК);
- авансових внесків за листопад 2024 року з єдиного податку фізичними особами — підприємцями, що обрали спрощену систему оподаткування І та ІІ груп (п. 295.1 ПК);
- єдиного внеску, нарахованого за жовтень 2024 року роботодавцями за найманих працівників (крім гірничих підприємств) (абз. 1 ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI).
19 листопада
Як ДПС визначатиме галузь діяльності платника для формування Переліку «білих» платників
Для цілей формування Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі — Перелік) галузь визначають за основним видом економічної діяльності платника на рівні класу згідно КВЕД 009:2010
Нагадуємо, що Порядок формування та оприлюднення переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства затвердив Мінфін наказом від 07.10.2024 № 495 (далі — наказ № 495).
Наказ № 495 ухвалили на виконання Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» від 18.06.2024 № 3813-IX.
Наказом № 495 визначили порядок розрахунку критеріїв для включення платників до переліку платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.
Серед переваг, які отримуватимуть платники, які увійдуть до Переліку, зокрема:
- мораторій на проведення документальних перевірок, окрім деяких їх видів
- скорочення строків камеральних та документальних перевірок при отриманні бюджетного відшкодування
- зменшення строків надання індивідуальних податкових консультацій тощо.
▶️ Як потрапити до «клубу білого бізнесу»
▶️ Коли зможете переглянути Перелік платників податків із високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства
▶️ Яку інформацію виноситимуть на загал і як цього уникнути
▶️ Як визначатимуть показники
▶️ Які пільги у бронюванні працівників
Для таких платників також спрощують механізм взаємодії з податковою службою, оскільки за кожним з них буде закріплений комплаєнс-менеджер з метою підвищення якості обслуговування.
Для забезпечення порядку взаємодії комплаєнс-менеджера з платниками, включеними до Переліку, ДПС видала наказ «Про організацію діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» від 31.10.2024 № 788 (далі — наказ № 788).
Наказом № 788 затвердили порядок організації діяльності комплаєнс-менеджера, особливості його взаємодії з платником та відповідальність. Також чітко визначили способи комунікацій платника з комплаєнс-менеджером та порядок проведення онлайн-комунікації в режимі відеоконференції.
19 листопада
Як з 1 грудня аграріям-експортерам заповнювати ПН/РК: лист ДПС
Лист ДПС від 15.11.2024 № 31717/7/99-00-21-03-02-07
Нагадуємо, про окремі особливості здійснення зазначених операцій йшлося у листі ДПС від 02.07.2024 № 19083/7/99-00-21-03-02-07.
У новому ДПС листі від 15.11.2024 № 31717/7/99-00-21-03-02-07 контролери:
- навели перелік нормативно-правових актів, що регулюють здійснення операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту Товарів-РЕЗ у період дії воєнного стану;
- розповіли про загальні правила запровадження РЕЗ, яке здійснюється на підставі постанови КМУ від 29.10.2024 № 1261, яка набирає чинності з 1 грудня 2024 року;
- роз’яснили особливості заповнення податкових накладних за операціями з експорту Товарів-РЕЗ (далі – ПН_РЕЗ);
- роз’яснили правила складання розрахунків коригування до ПН_РЕЗ, у т. ч.:
- у разі зміни кількісних або вартісних показників Товару-РЕЗ;
- з метою приведення показників податкової накладної у відповідність з показниками митної декларації;
- після завершення розрахунків за відповідною операцією з експорту окремих видів товарів;
- зробили акценти на відображенні операцій з експорту Товарів-РЕЗ у податковій звітності;
- роз’яснили правила коригування обсягу операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту Товарів-РЕЗ;
- пояснили як коригувати ставку податку, що була застосована до операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту Товарів-РЕЗ;
- зупинились на питанні декларування бюджетного відшкодування.
19 листопада
За наслідками перевірки зменшили ПДВ до відшкодування: яка відповідальність
Документальні перевірки суб’єктів господарювання підрозділи ДПС здійснюють відповідно до вимог Податкового кодексу України (ПК) та інших нормативно-правових актів, які регламентують діяльність контролюючих органів.
За порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладений на контролюючі органи, застосовують такі види юридичної відповідальності: фінансову, адміністративну та кримінальну (ст. 111 ПК).
Кримінальним правопорушенням є передбачене Кримінальним кодексом України (далі — КК) суспільно небезпечне винне діяння (дія або бездіяльність), вчинене суб’єктом кримінального правопорушення (ст. 31 КК).
Зокрема, привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем та/або умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності або особою, що займається підприємницькою діяльністю без створення юридичної особи чи будь-якою іншою особою, яка зобов’язана їх сплачувати якщо ці діяння призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів у значних, великих та особливо великих розмірах (ст. 191 та 212 КК).
Податкова готує «чорний список» несумлінних платників, щоб управляти податковими ризиками і впливати на сплату податків. Хто і як готуватиме цей список і чим це загрожує платникам, розповімо у цьому матеріалі
Отже, якщо за наслідками перевірки зменшили ПДВ до відшкодування або виявили порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, за якими сума завданої державі шкоди або замаху на заподіяння шкоди є достатньою для притягнення до кримінальної відповідальності, орган ДПС письмово повідомляє відповідне територіальне управління Бюро економічної безпеки України за основним місцем обліку платника на дату такого повідомлення і передає матеріали перевірки для прийняття рішення згідно з положеннями статтей 214, 216 Кримінального процесуального кодексу України.
19 листопада
Оподаткування ПДВ послуги з проведення профілактичних медоглядів для працюючих у шкідливих умовах праці
Роботодавець зобов’язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічного обов’язкового медичного огляду осіб віком до 21 року (ст. 17 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-ХІІ).
За результатами періодичних медичних оглядів у разі потреби роботодавець повинен забезпечити проведення відповідних оздоровчих заходів. Медогляди проводять відповідні заклади охорони здоров’я (ЗОЗ), працівники яких несуть відповідальність за відповідність медичного висновку фактичному стану здоров’я працівника.
Звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання послуг медичного обслуговування населення (медична послуга) ЗОЗ, що мають ліцензію на постачання таких послуг, а також постачання послуг для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю реабілітаційними закладами, що мають ліцензію на постачання таких послуг відповідно до законодавства, крім таких послуг:
- проведення профілактичних медоглядів із підготовкою висновку про стан здоров’я на прохання громадян;
- проведення профілактичних медоглядів із підготовкою висновку про стан здоров’я на прохання громадян (пп. «в» пп. 197.1.5 Податкового кодексу України; далі — ПК);
- проведення медогляду осіб для видачі:
- дозволу на право отримання та носіння зброї громадянам, крім військовослужбовців і посадових осіб, носіння зброї якими передбачено законодавством;
- відповідних документів на виїзд громадян за кордон за викликом родичів, що проживають у зарубіжних країнах, оздоровлення в зарубіжних лікувальних або санаторних закладах за власним бажанням, а також у службові відрядження (крім держслужбовців, робота яких пов’язана з такими виїздами і які мають відповідні медичні документи);
- посвідчення водія транспортного засобу (пп. «з» пп. 197.1.5 ПК).
Отже, оподаткуванню ПДВ на загальних підставах за основною ставкою підлягають послуги з проведення профілактичних медоглядів із підготовкою висновку про стан здоров’я на прохання громадян та послуги з проведення медогляду осіб (крім військовослужбовців і посадових осіб, носіння зброї якими передбачено законодавством) для видачі дозвільних документів, визначених ПК.
Якщо організація проведення та фінансування медоглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці, для роботодавця є обов’язком згідно із законодавством та медогляди проводять ЗОЗ, що мають ліцензію на постачання таких послуг, а також постачання послуг для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю реабілітаційними закладами, що мають ліцензію на постачання таких послуг відповідно до законодавства, то операції з їх проведення звільняють від оподаткування ПДВ.
19 листопада
Бронювання з 1 грудня лише через портал Дію
Як пояснив Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров, тепер з 1 грудня відновлюється сам процес бронювання через портал «Дія». Тобто, не через мобільний застосунок, а через портал. Саме так зручніше компаніям працювати з інтерфейсом порталу. Бронювання працюватиме тільки в електронному форматі. Про це він повідомив в ефірі телемарафону.
19 листопада
Коли працівник може не повертати гроші за невідпрацьовані дні відпустки
Відрахування із заробітної плати для покриття заборгованості працівників підприємству, де вони працюють, можуть провадитись за наказом роботодавця, якщо працівник звільняється до закінчення того робочого року, в рахунок якого він уже одержав відпустку, за невідпрацьовані дні цієї відпустки (ст. 127 Кодексу законів про працю України; далі — КЗпП).
Втім, КЗпП передбачає й винятки, коли відрахування за ці дні не проводять.
Йдеться, зокрема, про направлення на навчання, вихід на пенсію, а також звільнення в разі:
- призову або вступ на військову службу;
- переведення на інше підприємство, в установу чи організацію;
- переходу на виборну посаду;
- відмови від переведення до іншої місцевості чи від продовження роботи в зв’язку зі зміною істотних умов праці;
- зміни в організації виробництва;
- невідповідності посаді внаслідок стану здоров’я чи недостатньої кваліфікації;
- невиходу на роботу понад 4 місяці через хворобу.
19 листопада
Змінять Порядок надання ПФУ Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб
На сайті СПО об’єднань профспілок оприлюднили проєкт Постанови ПФУ «Про внесення змін до Порядку надання Пенсійним фондом України Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування».
Порядок надання Пенсійним фондом України Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, затвердив ПФУ постановою від 10.03.2023 № 14-2; далі — Порядок.
Проєктом Постанови пропонують уточнити в пункті 2 Порядку механізм надання Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб з урахуванням виправлених показників звітності, який здійснюватиметься наростаючим підсумком. Це дозволить реалізувати норми статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21.03.1991 № 875-XII з урахуванням змін, внесених до нього Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сферах охорони здоров’я, реабілітації, соціального захисту та державної реєстрації окремих об’єктів санітарних заходів» від 21.08.2024 № 3911-IX (далі — Закон № 3911). А саме передбачити надання такої інформації з реєстру застрахованих за попередній рік станом на 01 квітня наступного року в строк до 01 травня відповідного року.
Крім того, пропонується осучаснити назву Закону «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», посилання на яку містить Порядок.
У разі затвердження ця постанова набере чинності з дня її офіційного опублікування, а норми щодо надання інформації станом на 01 квітня наступного року у строк до 01 травня відповідного року — з дня офіційного опублікування цієї постанови, але не раніше 18.12.2024 — дня введення в дію Закону № 3911.
19 листопада
Президент підписав Закон про удосконалення роботи МСЕК
Закон України від 29.10.2024 № 4030-IX
18 листопада 2024 року Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення процедур проведення медико-соціальної експертизи (МСЕК)» від 29.10.2024 № 4030-IX (законопроєкт від 30.04.2024 № 11225). Про це повідомив народний депутат Ярослав Железняк.
Прийнятим Законом:
- передбачили можливість присутності на засіданні МСЕК адвоката особи, її законного представника та/або лікаря або фахівця з реабілітації в сфері охорони здоров'я;
- надали право особі, адвокату чи її представнику здійснювати відео-, аудіофіксацію засідання МСЕК щодо особи з використанням технічних засобів;
- встановили вимогу обов’язково надавати людині рішення МСЕК з мотивувальною частиною, обґрунтуванням такого рішення (наразі така норма в законі відсутня);
- зобов’язали Кабмін встановити максимальні строки, протягом яких має провести засідання МСЕК та прийняти рішення;
- наказали Кабміну встановити перелік підстав, за яких засідання МСЕК проводять в дистанційному форматі або організовують виїзні засідання, або рішення приймають заочно;
- виписали механізм оскарження рішення МСЕК;
- зобов’язали Кабмін встановити перелік порушень, за вчинення яких членів МСЕК на певний строк позбавляють членства в комісіях всіх рівнів та права виконувати функції і брати участь у прийнятті рішень у сфері визначення інвалідності;
- передбачили, що медико-соціальну експертизу проводять МСЕК першого, другого та інших рівнів відповідно до розподілу, визначеного КМУ.
Прийнятий закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. На момент підготовки матеріалу документ не опублікували.
19 листопада
Порядок проведення через РРО готівки за товар, аванс за який внесли на банківський рахунок
У разі продажу товарів на умовах внесення оплати частинами, приймання кожної частини оплати має здійснюватись із дотримання вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі — Закон про РРО) та супроводжуватись видачею розрахункових документів встановленої форми, змісту.
При продажу товару з отриманням попередньої оплати «авансу», у тому числі відповідно до договору в письмовій формі, у першому чеку замість назви має зазначатись, що це «аванс за ххх», де «ххх» — це назва або артикул товару та вказуватись саме та сума, яку отримали від покупця.
Також, тут може бути зазначений і будь-який інший ідентифікатор, який забезпечить ідентифікацію товару, що продаєте і за який отримали «аванс», кількість чеків на приймання авансів не обмежена, правила їх формування єдині. Окрім того, в коментарях до такого чеку рекомендують зазначати «Залишок до сплати» (не обов’язковий реквізит, який допоможе ідентифікувати господарську операцію).
Другий чек (останній чек), у межах якого відбувається остаточний розрахунок і вручення товару покупцю (в тому числі який не передбачає остаточної оплати, у зв’язку із повним погашенням вартості товарів авансами) має містити повну номенклатуру, де зазначайте назву товару (послуги), що реалізуєте, його повну ціну, кількість, відображений раніше отриманий аванс (аванси), на який зменшуватимете вартість такого товару, та безпосередньо суму до сплати після врахування суми авансу (авансів), які попередньо вніс покупець.
Поряд із цим, відповідно до пільги встановленої пунктом 2 статті 9 Закону про РРО, сама по собі операція із приймання продавцем авансу за товар (послуги), із використанням реквізитів його поточного рахунку у форматі IBAN Registry:2009, NEQ, ДСТУ-Н 7167:2010 в межах якої не відбувається відпуск товару, та за умови, що покупець (споживач) самостійно здійснює оплату з їх використанням (шляхом переказу коштів замовниками із поточного рахунку на поточний рахунок через установу банку або шляхом внесення коштів через касу банку, а також у разі проведення розрахунків у касі банку через платіжний термінал та/або ПТКС, який належить банку), не потребує обов’язкового застосування РРО/ПРРО, оскільки така оплата відбуватиметься за допомогою різновиду банківських операції.
Водночас, сума такого авансу у подальшому має бути відображена у першому фіскальному касовому чеку за яким приймається чергова сплата із застосуванням РРО/ПРРО, або відбувається відпуск товару.
19 листопада
Підприємства, які у 2025 році потраплять до переліку великих платників, повинні подати форму № 1-ОПП
Після включення до Реєстру великих платників податків та отримання повідомлення про таке включення платник зобов’язаний стати на облік:
- за основним місцем обліку в територіальному органі ДПС України, який здійснює супроводження великих платників податків (далі — ВПП), з початку податкового періоду (календарного року), на який сформували Реєстр ВПП
- а також за неосновним місцем обліку в такому територіальному органі або його структурних підрозділах щодо наявних у межах населеного пункту за місцезнаходженням територіального органу ДПС, який здійснює супроводження ВПП, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням за переліком, визначеним ДПС, або через які провадиться діяльність такого ВПП.
ВПП щодо якого центральним органом ДПС прийняв рішення про переведення на облік у територіальний орган ДПС, що здійснює податкове супроводження ВПП, чи інший контролюючий орган, після взяття його на облік за новим місцем обліку зобов’язаний сплачувати податки за місцем попереднього обліку у територіальних органах ДПС. При цьому подавати податкову звітність та виконувати інші обов’язки, передбачені ПК, за новим місцем обліку.
Нові ВПП, які не обліковуються в територіальних органах ДПС, що здійснюють податкове супроводження ВПП зобов’язані подати заяву за формою № 1-ОПП (додаток 5 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588) (основне місце обліку) до територіального органу ДПС, що здійснює податкове супроводження ВПП, згідно з Реєстром ВПП на 2025 рік.
Щодо ВПП, які не подали до відповідного територіального органу ДПС заяви за формою № 1-ОПП, ДПС приймає рішення про зміну основного місця обліку та переведення на облік до територіального органу ДПС, що здійснює податкове супроводження ВПП, чи іншого територіального органу.
Платники, включені до Реєстру ВПП, перебувають на обліку у територіальному органі ДПС, що здійснює податкове супроводження ВПП з початку податкового періоду (календарного року), на який сформували Реєстр ВПП (п. 4 розд. ІІІ «Порядку формування Реєстру великих платників податків», затвердженого наказом Мінфіну від 21.10.2015 № 911).
19 листопада
Пенсійне забезпечення учасників бойових дій: роз’яснення ПФУ
Розмір пенсії учасників бойових дій залежить від тривалості набутого страхового стажу та отриманого заробітку, з якого сплачувалися страхові внески.
До пенсій учасникам бойових дій встановлюють:
- підвищення в розмірі 25% прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність (ст. 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 № 3551-XII; далі — Закон № 3551);
- цільова грошова допомога на прожиття у розмірі 40 грн (Закон України «Про поліпшення матеріального становища учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни» від 16.03.2004 № 1603-IV);
- щомісячна державна адресна допомога до пенсії у разі коли щомісячний розмір пенсійних виплат (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, сум індексації та інших доплат до пенсій, установлених законодавством, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною) не досягає 4958 грн (постанова КМУ «Про встановлення щомісячної державної адресної допомоги до пенсії особам з інвалідністю внаслідок війни та учасникам бойових дій» від 28.07.2010 № 656).
Працівник повернувся до роботи після військової служби: відпустки, лікарняні, пільги
Для оформлення пенсії учасникам бойових дій необхідно надати оригінали документів:
- паспорта;
- реєстраційного номера облікової картки платника податків;
- трудової книжки або документів про стаж (документи про проходження військової служби);
- довідки про заробітну плату (грошове забезпечення) по грудень 2016 року (у разі відсутності даних про заробітну плату в Реєстрі застрахованих осіб);
- посвідчення учасника бойових дій;
- довідки про безпосередню участь особи у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України;
- фото (для видачі пенсійного посвідчення).
Заяву про призначення/перерахунок пенсії учаснику бойових дій подають засобами вебпорталу електронних послуг ПФУ або особисто до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду.
Перелік учасників бойових дій визначили статтею 6 Закону № 3551.
19 листопада
Держслужба зайнятості запустила застосунок для пошуку роботи
Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) в Україні за фінансової підтримки урядів Польщі та Німеччини на запит від Мінекономіки України та Державної служби зайнятості розробила мобільний застосунок для пошукачів роботи. Застосунок доступний в App Store та Google Play. Підтримуючи цю ініціативу, ПРООН і партнери прагнуть сприяти комплексній цифровізації державних послуг в Україні та зменшити навантаження на центри зайнятості.
Мобільний застосунок орієнтований на потреби пошукачів роботи. Після авторизації з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП), Bank ID, Дія.Підпис або в гостьовому режимі користувач потрапляє на єдиний портал вакансій, де може переглядати доступні вакансії.
У застосунку також передбачили можливість подати заявку на ваучер для спеціалізованого навчання або пройти онлайн-курс від Державної служби зайнятості. Крім цього, мобільний застосунок дає змогу:
- спілкуватися з кар’єрними радниками,
- запланувати зустріч із потенційним роботодавцем,
- отримати необхідну довідку,
- записатися до електронної черги.
Скористатися застосунком зможуть також українці за кордоном. Зараз функції застосунку повністю орієнтовані на потреби пошукачів роботи. Наступним етапом реалізації цієї ініціативи стане розробка відповідного функціоналу для роботодавців.